• Vinteraktivitetsdag

Endelig var forholdene på plass og store og små i Rustadsaga møttes til vinteraktivitetsdag. Vi sto på ski og skøyter. Vi kjørte også flaskebob og romerally (aking).

• Skal du søke barnehageplass i år?

Velkommen til åpen kveld torsdag 15. feb. kl 17 til 18.30

• HURRA! Skøytebanen er åpen!

• Julestemning på Regnbuen

For en flott desember, med masse snø og god julestemning.

• Vi søker etter ringevikarer

Vi i Rustadsaga barnehage leter etter dedikerte og fleksible ringevikarer til å bli en del av vårt fantastiske team! Hvis du har et hjerte for barn, en sterk arbeidsmoral og evnen til å trives i et dynamisk miljø, vil vi gjerne høre fra deg.

• Velkommen til oss!

Nå har det kommet ti nye barn til Sola, velkommen til oss!
    Nå i starten er vi opptatt av at alle skal bli trygge. Det handler mye å bli kjent med hverandre, personalet, uteplassen og de rutiner vi har på avdelingen. Det å skape gode relasjoner til alle er viktig.

• Vår på Sola

Våren er her og det innebærer en del våraktiviteter.

• Årsplan 2023

Her kan du lese mer om hva vi skal jobbe med i 2023

• Skinnvotten

På Nordlys har eventyret Skinnvotten blitt med oss ut i snøen. Her ble eventyret fortalt i en annen setting. Det ble ganske fengende for barna at det dukket opp flere og flere dyr der vi minst forventet det.

• Bok Tramp og Line, Det snør

På Sola har vi jobbet med en "hovedbok" den siste tiden. Boken heter Tramp og Line, Det snør.

• vinter hos de minste

Snøen gir nye utfordringer til de små. Det er mye klær og utfordrende å bevege seg i for de som nettopp har lært seg å gå. Men snøen er også et veldig spennende og nytt element som de kan utforske for første gang. Foreløpig har vinteren ført med seg kulde, haugevis med snø, holke og slaps. Dette har gitt muligheter for både aking og bygging av snømenn.

• Uteliv på Sola

Rustadsaga barnehage prioriterer ute og friluftsliv høyt. På avdeling Sola er det i år ti ettåringer, noen som går og noen som øver seg på å gå. Vi har som mål at alle skal være ute hver dag og at alle skal få gode opplevelser ut fra egne forutsetninger. De barna som går er på tur en gang i uken, etter hvert vil alle gå på tur.

• Velkommen alle nye små!

Da er et nytt barnehageår i gang! Det er noen ettåringer som har startet og noen kommer litt seinere. Vi har jobbet med det fysiske miljøet på Sola i vår og ønsker at avdelingen skal invitere barna inn til lek og utforsking.

• Overnatting for bjørnestjerner

Bjørnestjernene har overnatting i barnehagen mot slutten av endt barnehagetid!

• Tema vår!

Vi har sådd ulike frø inne på avdelingen som vi skal så ut når vi er sikre på at frostnettene er borte. På bildet sår vi gress i en bøtte som vi skal følge med på inne på avdelingen. Etterhvert som det vokser så kan vi finne meitemark og legge oppi jorden. I temaet vårt synger vi mange ulike sanger om våren. Alt fra Alle fugler til Hysj, kan du høre gresset gror. Vi lager også diverse blomster og insekter av papir og annet materiell.

• Vinter på Sola

Da har det nye året startet. Vinteren i år har ført til mye is og glatte forhold i barnehagen, men også flotte dager med vintersnø. Samefolkets dag har blitt markert og de olympiske leker har vært gjennomført.

• Olympiske Regnbueleker

OL- i miniatyr

• Regnbuens lavalamper

Regnbuen har laget hjemmelagde lavalamper!

• Helse i barnehagen

• Jul på Sola

Hei, hå, nå er det jul igjen og på Sola har vi bakt pepperkaker, laget julegaver og pyntet vårt eget lille juletre. Vi er blitt kjent med nissen på låven og rottene som så gjerne vil ha grøten hans. Jeg gikk meg over sjø og land er også veldig populær, spesielt klappe-land!
    God jul til alle!

• Velkommen til Rustadsaga barnehage